hirdetés

TARTALOM

 VISSZA

 


Asszonyok pongyolában



| |
 

Szigethy Anna képzőművész nőkről készült fotósorozatokat, tárgyakkal kiegészített videoinstallációkat és női pongyolákat mutat be azon a kiállításon, amely péntektől látható a Kiscelli Múzeumban oratóriumában Budapesten.

A tárlat az oratórium előtti részen Barcsay Jenő Asszonyok című nagyméretű szénrajzával szemben felállított nőifotó-sorozattal indul. Az Álmodozás című sorozatban - Barcsay alkotásához hasonlóan - nem beazonosítható, konkrét nőalakok szerepelnek, hanem olyanok, akik a berlini nyüzsgésben elgondolkodva várakoznak.

A kiállításnak a múzeum Oratóriumában megrendezett részében látható többek között a Nők, pongyolák (2013) című, 25 felöltöztetett szabóbabából álló névadó installációja: egy vidám női hadsereg, egy tömegben a mozdulatlan babák a nejlonruhákkal, ahol csak a riasztó műanyag szövet az azonos.

A Városkép, egyszerre (2013) című fotósorozat darabjai kollázsok: jellegzetes kelet-európai városjelenetek fekete-fehérben, amelyek komor hangulatába a korszakra annyira jellemző színes nejlonpongyolák durván beavatkoznak – kiegészítik azt, felmutatván, hogy a kettő egyszerre létezett.

Szigethy Anna nem provokatívan robbantja szét a kiállítást, hanem kiegészíti azt, hozzátéve a mai verziót az akkori mindennapokhoz.


A 60-as, 70-es évekből való különböző méretű színes, mintás vagy csipkézett háziköntössel felöltöztetett 25 szabóbabát a kínai agyaghadsereghez hasonlatosan női hadseregként állította fel. Az otthonkákat használtruha boltokból véletlenszerűen kezdte el gyűjteni, az első darabokat magának vásárolta.

A pongyolás installációhoz tartozik egy idén készült videó: Fehér Tamás filmrendező Kertes házak utcája című, 1962-ben készült alkotásának ismétlődő jeleneteiben a férfi főszereplő körül két nő látható pongyolában.

Az öt darabból álló Városképek, egyszerre című fotósorozatban a műanyag pongyolák egy részletét színes kollázsként helyezte bele a Berlinben vagy Budapesten - például a Péterfy Sándor utcai kórházról - készült fekete-fehér, 60-as éveket idéző építészeti felvételekbe. Emellett több installáció is szerepel a tárlaton.

A képzőművész kifejtette, hogy négy munkáját tematikusan építette be a múzeum A főváros régisége - Közterek és magánterek című kiállításába. Az alkotásokat színes nyilak segítségével találják meg az érdeklődők.

Szigethy Anna 1998-ban diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, először a fotózás érdekelte, majd videók készítésével kezdett el foglalkozni. Kilenc évig Franciaországban élt és alkotott, jelenleg Budapest és Berlin között ingázik. A tárlat egy hónapig tart nyitva.

NZS
2013. március 6., szerda

Kapcsolódó anyagok

Kollegiális Vezetés -- az új Háziorvosi Szakfelügyelői Rendszer

Tízpárti egészségügyi vállalás született Magyarországon

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Nobel-díj - Závodszky Péter: a krio-elektronmikroszkópia az utóbbi évek egyik legnagyobb metodikai áttörése

Az utóbbi évek egyik legnagyobb módszertani áttörésének nevezte a krio-elektronmikroszkópiát Závodszky Péter. Ez a technikai eszköz lehetővé teszi, hogy az élettudomány "eddig fel sem tett kérdésekre" is válaszokat keressen - mondta biofizikus az MTI-nek az után, hogy Stockholmban szerdán bejelentették, a biomolekuláris kutatásokban, a biomolekuláris struktúrák nagyfelbontású vizsgálata során alkalmazott módszer kidolgozásáért ítélték oda az idei kémiai Nobel-díjat.

Tovább


A 3D-nyomtatás orvosi felhasználásáról tanácskoznak Pécsen

A háromdimenziós nyomtatással előállított protézisek, a személyre szabott medicina, a szövetnyomtatás és a rehabilitációs robotika témaköreit is felöleli a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Szentágothai János Kutatóközpontjában csütörtökön kezdődő interdiszciplinális konferencia.

Tovább


Gének, etikák, génetikák

A minket körülvevő valóságnak kétféle megközelítése, leírása létezik egymás mellett: egy természettudományos, amelyben a számok, a függvények, a kiszámíthatóság, az ellenőrizhetőség, az igazolhatóság a fő szempontok, és egy humán, művészeti, amelyben a nyelvi megragadhatóság, a többszólamúság, az időbeli változékonyság, a képzelőerő domináns szerepe, a művészeti szabadság a meghatározó jellemzők.

Tovább


Növénybiológus és kutatóorvos kapta A nőkért és a tudományért díjat

Két kutató vehette át a Magyar Tudományos Akadémián az UNESCO A nőkért és a tudományért elnevezésű pénzdíjas elismerését, amely fiatal nőket ösztönöz tudományos munkájukban. A díjat Tóth Szilvia Zita növénybiológusnak és Wohner Nikolett kutatóorvosnak ítélte az akadémikusokból álló zsűri.

Tovább


Asszonyok pongyolában