TARTALOM

 VISSZA

 


Asszonyok pongyolában




 

Szigethy Anna képzőművész nőkről készült fotósorozatokat, tárgyakkal kiegészített videoinstallációkat és női pongyolákat mutat be azon a kiállításon, amely péntektől látható a Kiscelli Múzeumban oratóriumában Budapesten.

A tárlat az oratórium előtti részen Barcsay Jenő Asszonyok című nagyméretű szénrajzával szemben felállított nőifotó-sorozattal indul. Az Álmodozás című sorozatban - Barcsay alkotásához hasonlóan - nem beazonosítható, konkrét nőalakok szerepelnek, hanem olyanok, akik a berlini nyüzsgésben elgondolkodva várakoznak.

A kiállításnak a múzeum Oratóriumában megrendezett részében látható többek között a Nők, pongyolák (2013) című, 25 felöltöztetett szabóbabából álló névadó installációja: egy vidám női hadsereg, egy tömegben a mozdulatlan babák a nejlonruhákkal, ahol csak a riasztó műanyag szövet az azonos.

A Városkép, egyszerre (2013) című fotósorozat darabjai kollázsok: jellegzetes kelet-európai városjelenetek fekete-fehérben, amelyek komor hangulatába a korszakra annyira jellemző színes nejlonpongyolák durván beavatkoznak – kiegészítik azt, felmutatván, hogy a kettő egyszerre létezett.

Szigethy Anna nem provokatívan robbantja szét a kiállítást, hanem kiegészíti azt, hozzátéve a mai verziót az akkori mindennapokhoz.


A 60-as, 70-es évekből való különböző méretű színes, mintás vagy csipkézett háziköntössel felöltöztetett 25 szabóbabát a kínai agyaghadsereghez hasonlatosan női hadseregként állította fel. Az otthonkákat használtruha boltokból véletlenszerűen kezdte el gyűjteni, az első darabokat magának vásárolta.

A pongyolás installációhoz tartozik egy idén készült videó: Fehér Tamás filmrendező Kertes házak utcája című, 1962-ben készült alkotásának ismétlődő jeleneteiben a férfi főszereplő körül két nő látható pongyolában.

Az öt darabból álló Városképek, egyszerre című fotósorozatban a műanyag pongyolák egy részletét színes kollázsként helyezte bele a Berlinben vagy Budapesten - például a Péterfy Sándor utcai kórházról - készült fekete-fehér, 60-as éveket idéző építészeti felvételekbe. Emellett több installáció is szerepel a tárlaton.

A képzőművész kifejtette, hogy négy munkáját tematikusan építette be a múzeum A főváros régisége - Közterek és magánterek című kiállításába. Az alkotásokat színes nyilak segítségével találják meg az érdeklődők.

Szigethy Anna 1998-ban diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán, először a fotózás érdekelte, majd videók készítésével kezdett el foglalkozni. Kilenc évig Franciaországban élt és alkotott, jelenleg Budapest és Berlin között ingázik. A tárlat egy hónapig tart nyitva.

NZS
2013. március 6., szerda

Kapcsolódó anyagok

Foglalkozás-egészségügyi ápolás Hollandiában: beszámoló tanulmányútról

Orientális tánc, mint rehabilitációs módszer a rosszindulatú daganatos megbetegedésekben

Oktatható elsősegély 5-6 éves gyerekeknek?

Családalapítással kapcsolatos hallgatói attitűdök a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán

Diplomás ápoló hallgatók szabadidős tevékenységeinek és társas támogatórendszerük legfontosabb elemeinek vizsgálata

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Extra tartalom:

 
ROVAT TOVÁBBI CIKKEI

Nem az OPNI megnyitása a cél

Nem halogatható tovább a pszichiátriai betegek ellátását szabályozó törvények megalkotása

Tovább


Gábor Dénes-díj

A korábbi évekhez hasonlóan, ez évben is meghirdetésre kerül a Gábor Dénes-díj, mely a civil szféra egyik legnevesebb műszaki alkotói elismerése ma Magyarországon.

Tovább


Gyógyító indiánok

"Természetes aszpirin" maradványait fedezték fel egy 1300 éves edénytöredékben

Tovább


Génterápia szívelégtelenségben

Génterápiával kezelik a súlyos szívelégtelenséget brit tudósok

Tovább


Asszonyok pongyolában