VISSZA

LAM (Lege Artis Medicinæ) - 2015;25(11-12)


Orvosok, rezidensek halálhírközlési traumái a gyakorlatban


Orvosok, rezidensek halálhírközlési traumái a gyakorlatban
Berta Emese, Zelena András

| |
 
Orvosinterjúink tapasztalatai nyomán azt találtuk, hogy a hatvanas és hetvenes éveikben járó, foglalkozásukat ma is aktívan gyakorló orvosok szinte mindegyike részletgazdag információt tudott adni arra vonatkozóan, hogy hogyan élte át elhunyt betegei közül az első elvesztését, s a hozzátartozókkal való halálhírközlést.

Kapcsolódó anyagok

What the Future?

Színházi társasjáték a mélyszegénységről

Hozzászólások:

1.,   Dr. Szabo Ferenc mondta   2016. Január 08., Péntek 17:10:52
T. Doktornő, T. Doktor úr,
igazságügyi intézetben dolgozom 20 éve és itt is sok meglévő problémára hívja föl a cikkük! Kiégés, érzelmi elsíkulás, gépivé váló munka és nincs kinek elmondani. Mert hát haza nem vihetjük.
Őszinte elismerésemet küldöm mert nagyon fontos témát írtak meg.
szabo ferenc

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Tartalomjegyzék:

Extra tartalom:

 
KIADVÁNY TOVÁBBI CIKKEI

A csodálatos csecsemô

Stern szerint az énérzés már a magzatban megjelenik, a csecsemőnek pedig fej lett, torzításmentes való- ságérzéke van. Egészséges fejlődésében négy élménytípust, a hatékonyság, a koherencia, a saját affektivitás és a saját történet érzését különbözteti meg

Tovább


„ Betegségügy”, „egészségügy” vagy „egész-ség-ügy” a mindennapi orvosi gyakorlatban?

A mindennapi orvosi gyakorlatban a betegségek diagnosztizálására, kezelésére, a betegek rehabilitációjára összpontosítunk. Nem vesszük figyelembe részletesen az érintett személy szempontjait, azt, hogyan hat a betegség az emberi lét teljességére, milyen mértékben károsítja az egész szervezet anatómiai és funkcionális épségét, változtatja meg a képességeket, korlátozza a mindennapi feladatok ellátását, akadályozza a társadalmi szerep betöltését.

Tovább


Viking karácsonyok és ajándékmítoszok

Cecilie Enger: Anyám ajándékai Typotex Kiadó, Budapest, 2015 Fordította: Petrikovics Edit.

Tovább


Kiűzetés a paradicsomból

Leonora Carrington angol festő Max Ernst portréja című festménye (1939) az Északi sarkra repíti a nézőt. A kép hátterében jéghegycsúcsok között jéggé fagyott ló látható - Leonora kedvenc állata -, az előtérben pedig Max Ernst ősz fejű, békés alakja magasodik, sajátos állatemberré transzformálva; csaknem mosolygós arca éles ellentétben van a fagyos tájjal.

Tovább