VISSZA

LAM (Lege Artis Medicinæ) - 2008;18(5)


Az acetilszalicilsav-rabeprazol kombinálásának hatása a gastrointestinalis mucosára


Az acetilszalicilsav-rabeprazol kombinálásának hatása a gastrointestinalis mucosára
Nemesánszky Elemér
| |
 
Jól ismert, hogy az acetilszalicilsavat (ASA) szedők körében károsodhat a gastrointestinalis mucosa, ulcusok, illetve vérzés is kialakulhat. Ezeket a mellékhatásokat a H2-receptor-gátlók (HRA) és a protonpumpagátlók (PPI) egyaránt kedvezően befolyásolják. Gyakorlati jelentôségű tény, hogy e gyógyszerek mind az antiszekretoros hatás mértékében, mind annak dinamikájában különböznek egymástól.

Kapcsolódó anyagok

Georg - Sotiris Bekas portréfilmje Lukácsról

Evolúciós folyamatok a mindennapokban

Leletrendezés és betegtámogatás a laborom mobilapplikációval

A praxis Achilles-sarka: a betegtájékoztatás

Új korszakba léptünk

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Tartalomjegyzék:

Extra tartalom:

 
KIADVÁNY TOVÁBBI CIKKEI

Szellemi örökségünk Varró Vince: Hetényi Géza - a Korányiak szellemi örököse

Hetényi Géza (1894-1959) belgyógyászprofesszor neve fogalom, személyisége etalon, minden orvos számára példakép lehet. A Hetényi-iskola szellemiségét még számos formában őrzik, de örököseinek száma fogyatkozik.

Tovább


„Másokkal másokért...” Kiss János sebészprofesszorral Nemesánszky Elemér beszélget

A Szabolcs utcában, az Orvostovábbképző Intézet Sebészeti Klinikáján egy máig emlékezetes konzílium révén ismertem meg Kiss János sebészorvost, aki akkor még tanársegéd volt. A társszakmák több képviselőjét kérte, hogy az ismertetett vizsgálati leletekhez tett mozaikokkal segítsék a klinikai kép értékelésében, a helyes műtéti indikáció felállításában. Megragadott egyénisége, logikus érvelése, a konzíliumban részt vevők véleményét ötvöző, a beteg érdekét hangsúlyozó döntése.

Tovább


Colitis ulcerosa tartós remisszióban

A colitis ulcerosában szenvedő betegeknél már sokan vizsgálták a betegség fellángolását követően a remisszió fenntartását célzó stratégiát. Miért fontos e kérdés ismételt elemzése manapság is? A válasz összetett.

Tovább


A nem szteroid gyulladásgátló szerek okozta vékonybélkárosodások

A nem szteroid gyulladásgátló szerek (NSAID) nemcsak felső tápcsatornai szövődményeket okozhatnak, hanem a nyelőcső, a vékonybél és a vastagbél szintjén is előidézhetnek fekélyeket, perforációt, vérzést, szűkületet.

Tovább