hirdetés

 VISSZA

Hivatásunk - 2016;11(3)


Ételallergiák, intoleranciák III.
A tojásallergia



| |
 
A különböző ételallergiával és/vagy ételintoleranciával élők száma szerte a világon - és így hazánkban is - dina - mi kusan növekszik. Helyzetük könnyebbé tételére széles körben újabb és újabb szabályozások születnek. A főbb allergének: glutén, rákfélék, tojás, halak, földimogyoró, szójabab, tej, diófélék, zeller, mustár, szezámmag, kén-dioxid, csillagfürt és puhatestűek. Cikksorozatunk harmadik részében a tojásallergiával foglalkozunk.

Kapcsolódó anyagok

A tűheggyel lefelé történő szúrástechnika előnyei

Körzeti ápolók kihívásai és foglalkozásegészségügyi kockázatai a páciensek otthonában történ ellátások során

Koraszülöttek szüleinek véleménye a hazaadással kapcsolatos információkról és lelki támogatásról

Ápolók táplálkozási szokásainak vizsgálata

Obstruktív alvási apnoe szindróma: hogyan szűrjük, hogyan kezeljük?

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás ehhez a cikkhez.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie.


Tartalomjegyzék:

Extra tartalom:

 
KIADVÁNY TOVÁBBI CIKKEI

Nyár végi séta a pszichiátrián

Némi nyomással a gyomromban autóztam Baja felé, felkészülve rácsokra, berregve, távolról nyitható ajtókra, tagbaszakadt ápolókra és veszélyes ápoltakra. Az épület színe sem cáfolt rá a berögzült hiedelemre: ott sárgállott az öreg fák nyári portól terhelt lombkoronái alatt. A „sárgaház” bejárata elõl felém intett a fogadásomra kisietõ osztályvezetõ fõnõvér, hogy ne kelljen tovább téblábolnom a kórház kertjében. Barátságos mosolya mellett alig tűntek fel a rácsok az ablakokon.

Tovább


24 óra talpon – kényelmesen

Talán nincs is olyan ember a világon, aki még soha nem vásárolt kényelmet len cipőt. Gyerekkorunktól fogva emlékezetesen végigkísérik életünket azok a lábbelik, amelyek feltörtek, szorítottak, nyomtak - pedig nem árt tudni, hogy a kényelmetlen cipők nemcsak vízhólyagot, de akár kellemetlen deformitásokat is okozhatnak.

Tovább


„8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás…”

Már a Beatrice is megénekelte, mennyire fontos a pihenés, az alvás, a regenerálódás; illetve a munka és a szórakozás helyes aránya. Talán ők sem figyeltek erre ilyen tudatosan oda, mégis napjainkban több helyről hallhatjuk, hogy számít az alvással töltött órák száma, az hogy mikor fekszünk és mikor kelünk, az alvási póz, de még az is, hogy páros vagy páratlan órát töltöttünk pihenéssel. Nézzük meg ezek közül mi az, amit tényleg fontos szem előtt tartanunk és mi az, amivel segíthetjük, hogy másnap frissen, üdén kelljünk ki az ágyból.

Tovább


A mozgáshiány ugyanolyan veszélyes, mint a dohányzás

Az inaktív életmód évente félmillió európait öl meg, következményei több mint 80 milliárd euróba kerülnek

Tovább