|
TARTALOM
Elegendő csak az anyatej a gyermek hat hónapos koráig? A jelenlegi szakmai iránymutatók (Magyarországon is) az első hat hónapban a kizárólagos szoptatást javasolják a kismamáknak - ezt gyermekegészségügyi szakemberek megkérdőjelezik a British Medical Journal-ban megjelent cikkükben. A szerző, Dr Mary Fewtrell, a londoni UCL Institute of Child Health gyermekgyógyász főorvosa kutatásaiból az derült ki, hogy az anyáknak valóban célszerű kizárólag szoptatni a korai időszakban, arra viszont nincs kellő bizonyíték, hogy más táplálékra nincs szükségük a gyermekeknek hat hónapos korukig. A WHO 2001-ben kiadott ajánlása szerint a gyermekeknek hat hónapos korukig a kizárólagos szoptatás javasolt. Számos nyugati ország eltér ettől a gyakorlattól, de Anglia egészségügyi minisztere 2003-ban bejelentette, hogy a szigetországban is ezt a gyakorlatot célszerű követni. Fewtrell és munkatársai egyetértenek a kevésbé fejlett országokban a hat hónapig tartó kizárólagos szoptatással, mert ott a tiszta vízhez és a biztonságos tápszerekhez való hozzájutás esélyei korlátozottak, ezért nagy a gyerekek megbetegedési és halálozási aránya. Kételkednek viszont abban, hogy ezek az ajánlások megfelelőek-e Angliában is. A WHO ajánlása egy 2000-es vizsgálaton alapul - a kizárólag szoptatott babák között kevesebb fertőzés fordult elő, miközben növekedésük nem lassult. Dr. Fewtrell kételkedik abban, hogy csak az anyatej elegendő-e a csecsemőknek ilyen hosszú ideig. Szerinte nő a vashiányos vérszegénység kockázata, több gyermek lesz cöliákiás (lisztérzékeny) és szenved ételallergiától akkor, ha nem kap más táplálékot is hat hónapos koráig. Félő, hogy csökken az új ízek elfogadására rendelkezésre álló idő. Elsősorban a keserű íz elfogadása szorul háttérbe, ami nélkülözhetetlen a zöld leveles zöldségek ízének elfogadásához. A zöldségek pedig hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz és a túlsúly elkerüléséhez. A kutató szerint fontos újragondolni az angliai ajánlásokat, bele kell foglalni az elmúlt tíz év tudományos eredményeit is. Forrás: Medipress Kapcsolódó anyagok: Cecsemők Coca- colával Az amerikai csecsemők háromnegyedét anyatejjel táplálják |
Extra tartalom: ROVAT TOVÁBBI CIKKEI A szakma jó hírnevét veszélyezteti a dokumentum kiadója A Szakmai Kollégium illetékes tagozata is összeül a jobbikos képviselő genetikai vizsgálatának ügyében
Tovább
Javultak a körülmények a szentgotthárdi pszichiátriai intézetben Ombudsman: javultak a körülmények a szentgotthárdi pszichiátriai intézetben
Tovább
Nemzetközi művészetterápiás kiállítás Művészetterápiás kiállítás a Budapesti Román Kulturális Intézetben
Tovább
Ellátási gondok a szívgyógyszerek terén OEP: termékhiány miatt módosították a közgyógyellátásban kapható szívgyógyszerek listáját
Tovább
|
hirdetés hirdetés hirdetés |




